Bien nécessaires, les nouveaux parkings autour du piétonnier bruxellois?

Attendance Brussel centrum parkeergarages is gedaald in de afgelopen zes maanden. Met name vanwege de voetganger. De exploitanten van parkeergarages zijn terughoudend om te beginnen aan het project van de bouw van nieuwe parkeerplaatsen door de stad gelanceerd.

Yvan Mayeur is blij met de test-fase van het voetgangersgebied die begon op 29 juni 2015. Volgens hem was de aanwezigheid van de Anspachlaan, vermenigvuldigd met 2,5, van 10.000 tot 14.000 voetgangers per dag in 2014 naar 27.000 38.000 in augustus en september 2015. Deze positieve beoordeling in contrast met de getuigenis van de CEO van het bedrijf Interparking, Roland Cracco. "De tweede helft van 2015 is er sprake van een daling van de opkomst van meer dan 30% in onze parkings in het Pentagon geweest. We hadden zelfs pieken van 60% in sommige parkeergarages," zegt hij. De schuld van de voetganger? Ja, ontmoet maar niet alleen Roland Cracco. "De terreur alarmniveau 4 en meer recent de ontwikkeling is het bewijs van de slechte staat van de Brusselse tunnels zijn niet de mensen aangemoedigd om het centrum met de auto te komen."

In het voorjaar van 2015 heeft de Stad Brussel een aanbesteding voor de bouw van drie nieuwe parkeerterreinen rond het voetgangersgebied gelanceerd. De getroffen locaties zijn: het Rouppeplein vierkante Yser en New graanmarkt. Met het oog op de daling van het aantal bezoekers, is het de vraag of deze nieuwe parken nodig zijn. De leiders van de oppositie Ecolo hoofd van de Stad Brussel, Marie Nagy, zei de gemeente het project verlaten. "Ecolo neemt zijn dromen voor werkelijkheid ontmoet Els Ampe, wethouder Mobiliteit, Openbare Werken en parkeerplaats in de stad (Open VLD)." Ze zijn misschien niet allemaal ", zweefvliegen zijn kant . burgemeester van Brussel, Yvan Mayeur (PS)
Verschillende bedrijven gereageerd op de oproep tot het indienen van de Stad van de officiële kandidaten zijn nog niet bekend, maar drie namen circuleren. Interparking, APCOA en een Nederlands consortium van de bouwgroep BAM. de laatste is al uit de race teruggetrokken. als voor APCOA, is het geen kandidaat voor een parkeerplaats gelegen op een van de IJzer. hij probeert Interparking concurreren, leidende positie in Brussel en de kandidaat alle parkeerterreinen. "Interparking is erg sterk in Brussel, bevestigde de directeur van APCOA, Luke Verduyckt. We zullen proberen om de markt te betreden, maar het ziet er niet voor de hand. De kosten voor de aanleg van parkeerplaatsen zijn hoog in Brussel. Dat is de reden waarom we zijn kandidaten voor een auto, de meest winstgevende in onze ogen. "

Velen vragen zich af over de toekomstige winstgevendheid van deze parkings. "De parkeergarages zijn economisch niet haalbaar en niet nodig, van haar kant meent Bimson Thomas, CEO van Indigo Park België. Het besluit om nieuwe parkeerplaatsen te bouwen snel tussenbeide. Er was geen marktonderzoek. De autoriteiten moeten niet verbaasd zijn dat er niet veel van de particuliere belangen. "
hoge belastingen

Ook onzekere aanwezigheid en hoge bouwkosten (meer dan € 35.000 per site gemiddeld in Brussel, door de sector), zeggen bedrijven ook gehinderd door de beperkingen van de stad voorwaarden. Laatstgenoemde eiste goedkopere tarieven voor de lokale bewoners en een vergoeding van € 5 Zaterdag is de beste dag voor de operatie. Hij werd ook gevraagd exploitanten om de herontwikkeling gebied te bekostigen.
Deze voorwaarden moeten echter nog worden onderworpen aan de onderhandelingen tussen de stad Brussel en de kandidaat-exploitanten. Zelfs specificeren een vierde aanbesteding werd uitgeschreven voor een uitbreiding van het parkeerterrein Poelaertplein.

Bron: L'Echo

 

© Mediafin (picture)

Vintage Vespa Parts Get Turned into Modern Office Furniture

Just when you thought classic Vespa scooters were only meant for posing on when the sun comes out, Spanish studio Bel & Bel come up with a brilliant way that ensures you can be sitting on one all …

Read more